Washington Post pleier sjelden å skrive noe som kan oppfattes som positivt av tidligere president Donald Trump. De oppfattes som støttespillere av Biden-regimet.
Etter den potensielt katastrofale togulykken i East Palestine, Ohio, oppsto det nokså raskt anklager om at reguleringer vedtatt under Trumps tid hadde en medvirkende årsak til togavsporingen.
Anklagene kom blant annet fra Biden-regimets transportminister Pete Buttigieg.
Disse påstandene har nå WaPo-journalist Glenn Kessler undersøkt grundig. Konklusjonen er glassklar.
We decided to examine every possible regulatory change made under Trump that could be related to the accident and assess whether it could have made an impact.
From our analysis, none of the regulatory changes made during the Trump administration at this point can be cited as contributing to the accident.
Særlig klarere kan det ikke sies. Absolutt ingen av reguleringene som ble vedtatt under Trumps periode kan være forklaringen til ulykken.
Også New York Times har kommet til lignende konklusjoner. Buttigieg ble dessuten anklaget for misinformasjon fra Bidens egen administrasjon, av Jennifer Homendy, som er styreleder for National Transportation Safety Board (NTSB). Twitter-meldingen er ikke til å misforstå.
That leads me to my last point: anyone speculating about what happened, didn’t happen, or should’ve happened is misleading a suffering community – PLEASE STOP SPREADING MISINFORMATION. For example…
— Jennifer Homendy (@JenniferHomendy) February 17, 2023
Biden-regimet ignorerte ulykken lenge, men nyheten spredte seg. Document har skrevet en rekke saker om dette.
Det rapporteres nå at innbyggerne i East Palestine opplever uvanlige symptomer, som en helsearbeider beskrev som «kjemisk bronkitt».
Ifølge Ohio Department of Natural Resources skal minst 43.000 fisk og andre dyr i elver og bekker ha dødd som følge av ulykken.
Historien om denne togulykken er neppe over.
Les også:
Kjøp e-boken av Kent Andersen her!