Avinors el-fly måtte nødlande i Nornestjønn i Arendal 14. august 2019, midt under Arendals-uka. Piloten, konsernsjef i Avinor Dag Falk-Petersen og passasjer Aase Marthe Johansen Horrigmo, som er statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet, kom uskadet fra hendelsen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

NRK hevder at el-fly-mål kan ryke på grunn av korona. Artikkelen gir inntrykk av at el-fly er oppnåelig, og var på god vei gjennom flere forskningsprosjekter – men at Kina-pandemien har satt en stopper for utviklingen. Dette er fake news fra klimaaktivisten NRK. Årsaken til at forskningsprosjektene blir lagt ned, er at el-fly er dødfødt rent teknologisk.

I lang tid har det vært kjent i flykretser at de teknologiske vanskene med å utvikle batterifly for ruteflygning er helt uoverstigelige, og dette er årsaken til el-fly-satsingene blir lagt ned. Hvis man leser innstikket «Fakta om elektrifisering av fly» på NRK-siden, får man et litt mer sobert inntrykk, men fortsatt ikke et korrekt bilde. Vi har publisert flere artikler om el-fly-skandalen som ledelsen i Avinor, Widerøe og klimaindustrien står bak, og her kan du kan lese en grundig gjennomgang av sammenhengene.

Og bare for å understreke viktigheten av artikkelen fra 29. april: Tross harde påstander i denne artikkelen og lenkene bak, har aldri ledelsen i Avinor eller Widereøe tatt kontakt med redaksjonen vår for tilsvar, kommentar eller intervju for å rette opp eventuelle feil. Det har vært dørgende stille. Det tar vi som et sikkert tegn på at opplysningene i artikkelen er korrekte. Vi har heller ikke hørt noe fra Faktisk.no, klimaindustriens selvutnevnte svar på «Ministry of Truth». De har tross alt viktigere ting å gjøre enn å grave frem sannheter.

Korona-pandemien skal brukes som bortforklaring

Det som foregår nå i mainstream media, er at korona-katastrofen kjøres frem som en nyttig unnskyldning for at el-fly blir lagt ned og aldri virkeliggjort, så aktørene som har spredd denne myten ikke skal stå igjen som klovner, eller enda verre: trekkes til ansvar for å villede folket og politikere. «Vi handlet i beste mening, men korona-pandemien ødela for oss», blir nok omkvedet. Men det er altså løgn.

Kommersielle ruteflygninger med elektriske fly innen 2030 er ikke en visjon. Det er vanvidd, og det forstår enhver som kan noe om fly, flyging, flyprosedyrer og flyproduksjon.

Dagens grønne politikere og klimafrelste journalister svever dessverre i den villfarelse at de grønne SciFi-drømmene de har i hodet, automatisk blir til virkelighet og suksess bare man får i gang et forskningsprosjekt – og ledelsen i Avinor og Widerøe har støttet opp om denne vrangforestillingen, selv om de hele tiden må ha visst bedre.

Sterke kapitalkrefter og bedriftsledere villeder politikere og pressefolk bevisst 

At ledelsen i teknologiske miljøer sprer løgner som trosser alt de vet om teknologi, fysikk, matematikk og økonomifag til politikere og presse, er ikke unikt for flymiljøet. Det har heller blitt regelen: Ledelsen i NVE gjør nøyaktig det samme når det gjelder vindkraft, i likhet med ledelsen for mektige aktører i vindkraft-bransjen.

Den samme ukulturen ligger bak Stoltenbergs ultrakostbare «månelanding» og den fortsatte troen på «karbonlagring». Både ingeniører og økonomer vet at dette er galskap, men i stedet for å varsle for å stoppe klimakåte politikere, velger de å være tause eller oppmuntre dem. Det ligger både karriere og penger i å holde kjeft, men det er altså et enormt samfunnsproblem.

Spredningen av mytene rundt biodrivstoff er i samme kategori, ikke minst når dette skal produseres av norsk granskog. Det gjelder også myten om politiske samfunnseksperimenter som batterisamfunnet, hydrogensamfunnet, bilfrie sykkelbyer, elektriske trailere, el-ferger, ammoniakkbåter og troen på at vind- og solkraft kan erstatte ekte kraftstasjoner, bare man bygger mange nok. Dette trosser alt vi vet om stabil kraftforsyning, teknikk, matte, fysikk og ikke minst økonomi. Vindkraft er svindel. Likevel gjør de som de vil i norsk natur – og du betaler for det.

Kimahysteriet har fått all fornuft, kunnskap og ansvarlighet til å kortslutte

Klima-religionen gjør at eventyr og utopier er blitt opphøyd til fakta, og dette utnytter politiske aktivister i organisasjoner og media, i parløp med kapitalkrefter på jakt etter milliarder av offentlige subsidiekroner. Og politikere svelger alt rått, fordi de mangler enhver realkompetanse og erfaring med teknologi og har hatt en oppvekst preget av altfor mye «alt-er-mulig»-propaganda og altfor få skoletimer innen realfag, fysikk, matte og økonomi.

Bare man fletter inn klimasaken, kan man i praksis skrøne fritt om hva det skal være, uten å risikere å bli trukket til ansvar. Derfor anser jeg klimahysteriet som en større akutt fare for samfunnet vårt enn både pandemier, islam, innvandring og uthuling av ytringsfrihet og selvråderett. Det foregår et samfunnskupp.

Forhåndsbestill Islamismen i Sverige her!

s

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.