President Donald Trump er på vei til New Orleans for å overvære Super Bowl LIX mellom Kansas City Chiefs og Philadelphia Eagles.

Det er første gang en president er til stede på en Super Bowl-kamp, noe som var en overraskende nyhet for mange av oss.

Trump sendte ut en melding tidligere i dag og uttrykte sin begeistring for å overvære kampen, som kan sees på FOX og streames på Tubi. Kickoff er satt til 00.30 norsk tid i Caesars Superdome.

Trump sa at fotball er USAs mest populære sport, og det med god grunn, for den fremmer en følelse av nasjonalt samhold, bringer familier, venner og fans sammen og styrker lokalsamfunnene.

Presidenten hedret også dem som mistet livet eller ble såret i terrorangrepet i New Orleans på nyttårsdagen, da Shamsud-Din Jabbar, som var inspirert av IS, drepte 15 og såret 57 mennesker.

Er dette nok en Trump-effekt?

Åtte år etter at Carl’s Jr. endret sine reklamestrategier, bringer hurtigmatkjeden tilbake sin ikoniske Super Bowl-reklame med en bikinimodell.

I 2017 annonserte Carl’s Jr. at de ikke lenger ville vise lettkledde modeller i sine reklamer, men i stedet fokusere på matkvalitet og et hel-amerikansk image, skriver Fox News.

I årets reklame er TikTok-influenser Alix Earle med i en kampanje for kjedens nye «Hangover Burger». På godt norsk: bakrus- eller fyllesyke-burger. Earle, 24, er for tiden i et forhold med Miami Dolphins-spilleren Braxton Berrios.

Til Fox News Digital sier Earle at det var veldig gøy å lage reklamen, og at den ble filmet i Hollywood.

Paris Hilton, Kim Kardashian, Kate Upton og Heidi Klum var noen av de «hete» kvinnene som var med i Carl’s Jr. Super Bowl-reklamer for mange år siden.

Her er «influenser» Kim Kardashian i annonsen i 2010.

Og her er skuespiller Katharine Foleys parodi på Kardashians reklame. Den er faktisk bedre og mer realistisk, og burgeren veier 3 kilo.

Hvis hun legger på seg så mye som ett kilo, får hun sparken, sier mannen i reklamen.

23 millioner amerikanere er syke i morgen

Årets reklame viser en bikinikledd Alix Earle som går gjennom et nabolag fylt med restene etter en fest.

Hun spår at alle i USA kommer til å være et «hot mess» etter den store kampen. Alle kommer til å være skikkelig bakfulle, med andre ord.

Og hun har en kur for dagen derpå: Carl’s Jr. Hangover Burger.

«Super Bowl-influensaen» kan koste bedrifter over 3 milliarder dollar, ettersom millioner planlegger å sykmelde seg etter den store kampen, skriver New York Post.

Anslagsvis 54 millioner amerikanere som er i arbeid, og som drikker alkohol, vil se kampen søndag, og nesten 23 millioner forventes å sykmelde seg dagen derpå.

Og hvis de dukker opp, jobber de sannsynligvis ikke særlig hardt. Forskning viser at bakfulle arbeidere er 25 % mindre produktive og sløser bort to timer av arbeidsdagen.

En gjennomsnittlig ansatt i USA tjener 222 dollar per dag, så hvis de sløser bort en fjerdedel av dette i arbeidstiden på det som er blitt kjent som «Super Sick Monday», vil det koste arbeidsgiverne rundt 55 dollar per person, til sammen hele 3 milliarder dollar, ifølge studien.

Alt dette ville vært løst hvis mandagen etter Super Bowl var en nasjonal helligdag, noe 43 prosent av arbeidstakerne ønsker, opp fra 37 prosent i 2024.

Det føles som 90-tallet igjen!

Hangover-burgeren inneholder biff, egg, dobbelt bacon – fordi du trenger dobbelt bacon – hash browns, ost og saus.

På YouTube var det overraskende mange som likte Carl’s Jr.s nye reklame. Så langt har den nesten en million visninger.

Flere roste tilbakevendingen til kjedens gamle reklamestil.

Det føles som 90-tallet igjen!

«En reklame med en sexy jente som snakker om bakrus og burgere! Det føles som 90-tallet igjen! Verden er helbredende», skrev en person.

«Dette er en slik tilbakevending til de gamle Carl’s Jr.-annonsene! Jeg vil gjerne se flere reklamer som dette i fremtiden!» sa en annen.

Det tviler vi ikke på.

Document er en uredd og uavhengig avis som forteller deg sannheten. Abonner her. 

Kjøp «Et konservativt manifest» av Jordan Peterson her!