Document Media er i sterk vekst. Vi har seks fulltidsansatte, 6 deltidsansatte, 25 frilansere og 14 moderatorer. Vil du bli med i en mediabedrift som er fremtidsrettet og som har fingeren på samfunnspulsen? Vi er foreløpig en liten redaksjon og oppgavene blir derfor mange og varierte mens vi jobber mot å bli et stort og etablert mediehus.

Nå har du muligheten! Vi utlyser to stillinger: Journalist og produksjonsleder for TV.

 

Journalist:

Vi vil styrke bemanningen på vårt kontor i Oslo med en erfaren fulltidsjournalist.

Det er viktig å merke seg at å være journalist i Document ikke er en jobb som passer for alle journalister – det er et kall – et ønske om å balansere de skjeve nyhetene som nordmenn får servert overalt ellers. Det er derfor en naturlig forutsetning at du har fulgt Document lenge og deler vårt verdigrunnlag.

Journaliststillingen skal dekke nyhetsjournalistikk generelt og krimreportasjer spesielt (fysisk følge rettssaker), TV- og radio-deltakelse og alle andre små og store oppgaver som vil bidra til å øke Documents leserkrets.

 

Produksjonsleder for TV:

Document har de siste årene økt innsatsen på TV-siden. I våre kontorer i Oslo sentrum har vi også et eget lite TV-studio.

Vår tiltenkte produksjonsleder for TV er en positiv, fleksibel og hardtarbeidende person med god teft for moderne TV-produksjon. Team-bygging er en naturlig del av jobben. Vi søker en Produksjonsleder med omfattende erfaring, som kan ta ansvar for hele prosessen med å utvikle engasjerende, visuelt imponerende og kommersielt effektivt innhold. Vi ser etter en selvstendig, løsningsorientert og faglig sterk kandidat som kan utfordre og inspirere teamet vårt.

  •  Produksjon av innhold til TV og alle sosiale medieplattformer – foto, video og grafikk.
  •  Studioarbeid: Profesjonell videoproduksjon, inkludert lyssetting, etterbehandling og eksport for ulike formater som WordPress, Youtube, Rumble, X, TikTok, etc.
  •  Avansert redigering og etterarbeid ved bruk av Adobe Creative Suite (Photoshop, Lightroom, Premiere Pro, After Effects m.fl.).
  •  Strategisk annonsering: Utvikling, implementering og overvåking av digitale kampanjer i Meta Ads, Google Ads, posts til SoMe
  •  Videreutvikle video- og podkast
  •  Bidra som strategisk sparringspartner for markedsførings- og innholdsteamet, med ideer og løsninger som bygger merkevaren og øker salg.
  •  Gjerne erfaring med å planlegge årshjul for TV-produksjon
  •  Holde deg oppdatert på de nyeste trendene innen foto, video og digital markedsføring.
  •  Analysere og rapportere på innholds- og annonseytelse for å identifisere optimaliseringer og nye muligheter.

Det er ønskelig at produksjonslederen også kan hjelpe til å med å booke intervjuer (dersom det skulle trenges) og til å bistå programledere.

Er du rette person for oss?
Ta kontakt med Documents daglige leder Hanne Tolg (hanne@document.no) om du er interessert.

 

Ytringsfriheten er under angrep. Abonnéer på frie og uavhengige Document.

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.