Toyota gir efter for anti-woke-mobben, skriver Pink News.
For politisert
Bilprodusenten har kunngjort at de i USA ikke lenger vil sponse seksuelle minoritetsgrupperinger.
I et notat sendt til 50.000 amerikanske ansatte og mer enn 1500 forhandlere, forklarte selskapet at beslutningen er truffet på grunnlag av den offentlig svært politiserte samtalen om virksomhetens forpliktelser overfor såkalt mangfold, rettferdighet og inkludering.
Null mer kjønnsforvirring
Beslutningen kom bare en uke efterat anti-woke-aktivisten og filmskaperen Robby Starbuck i detaljer beskrev en rekke woke-initiativer i selskapet, blant annet selskapets finansiering av grupper som motarbeider lover som forbyr kjønnsskiftebehandling av mindreårige og dannelse av rase- og kjønnsoppdelte medarbeidergrupper. De vil heller ikke sponse drag queen-sommerleire for barn.
It’s time to expose Toyota.@Toyota has been one of the most trusted brands in America but they’ve gone totally woke.
Here’s some of what we found:
• Toyota sponsored a drag queen program at a summer camp for kids identifying as LGBTQ+.
• Toyota opposes laws that ban sex… pic.twitter.com/bmcWPftjT4
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) September 26, 2024
Komplimenter
Robby Starbuck ga Toyota komplimenter for beslutningen:
Se dette innlegget på Instagram
Det antydes også at Toyota i fremtiden kun vil sponse arrangementer knyttet til utdannelse innen realfag, såkalte STEM-fag.
Bloomberg skriver at Toyota også vil avvikle sitt engasjement i Human Rights Campaigns årlige Corporate Equality Index der selskapet en gang hadde perfekt score for sitt «diversity, equity, inclusion»-engasjement.