Produsenten av Jack Daniels whiskey har sagt at de vil trekke tilbake DEI-initiativene sine, og har dermed gitt etter for presset på sosiale medier etter at en «anti-woke» aktivist sa at han forberedte seg på å starte en boikott.

Store selskaper som er avhengige av kunder i de røde delstatene, har gitt etter for boikottpresset fra bedriftsaktivisten Robby Starbuck, som sa at Jack Daniels var neste på listen, men at selskapet snudde før han fikk sjansen til å lede en boikott.

Dette ifølge New York Post.

Dermed følger produsenten av amerikansk whiskey fra Tennessee etter Harley Davidson. Amerikanere er fed up med dette maset om mangfold og inkludering, og dette synes på salget.

Harley Davidson tvinges til å gi opp woke-strategi

PS: Kun skotsk whisky staves uten den irriterende e-en. Jack Daniels kaller seg heller ikke som bourbon, siden dette er et begrep som var i utgangspunktet for whiskey forbeholdt Kentucky, som har en by ved samme navn.

Selskapet har tidligere knyttet 10 prosent av ledernes kortsiktige kompensasjon til fremgang i forhold til DEI-målene, ifølge årsrapporten for 2023.

Det hadde vært interessant å være tilstede på de styremøtene hvor man tenker at folk som drikker Jack Daniels-whiskey er interessert i slike ting.

En av lederne for eierselskapet uttaler:

– Med denne nye dynamikken må vi tilpasse arbeidet vårt for å sikre at det fortsetter å drive frem forretningsresultater, samtidig som vi tar hensyn til de nye omgivelsene vi befinner oss i.

OK, så det er tydeligvis noen bedrifter som forstår at de helst bør pleie sine kunder, uten å instruere dem om hva de skal mene i omdiskuterte spørsmål.

Kjøp «Europas underlige død» her.

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.