Nesten annankvar tredjeklassing i Berlin kan knapt lese, skrive eller rekne. Dette syner evalueringa av ei landsomfattande «samanlikningsoppgåve» som vert utført kvart år i tredje- og åttandeklasser over heile Tyskland. Det kan knapt verte verre.
Utdanningsredaktør Nicole Dolif i Berliner Morgenpost har lese rapporten, og trenden er utvilsamt skummel. På områda lesing og lytting (evne til forstå muntleg tysk) nådde nesten 43 prosent av Berlin sine tredjeklassingar ikkje ein gong minimumsstandardane, og i faget matematikk er talet så høgt som 46 prosent.
Dette tyder at kunnskapsnivået til Berlin-elevane har falle nok eit hakk i forhold til dei oppsiktsvekkjande dårlege resultata frå 2023.
Og situasjonen er ikkje betre i åttande klasse. Problema er ikkje uventa størst i dei såkalla «integrerte» ungdomsskular og samfunnsskular («brennpunktskular»). Berre i dei vidaregåande skulane finn ein ei lita lysning.
Kva seier så den ansvarlege utdanningssenatoren om dette? Katharina Günther-Wünsch (CDU) skildrar resultata som «bekymrande»: «Det syner imidlertid i endå høgre grad at vegen og vala vi har tatt dei siste tolv månadane er den rette. Vi må no «implementere vår kvalitetsstrategi» for å kunne oppnå vidare framgang. Ta tak i utfordringane og dermed skape ein snuoperasjon.»
Kva slags veg og val Günther-Wünsch her siktar til, framgår imidlertid ikkje.
Dramatisk utvikling
Går ein berre sju år tilbake i tid, til 2017, var resultata begredelege nok, men likevel langt betre enn årets. Då gjekk det fram at ein femdel av elevane (i Berlin) ikkje oppfylte minimumsstandardane i lesing, at ein tredel ikkje meistra staving og at ein av fire ikkje takla krava i matematikk. Og i motsetnad til resultata frå årets test, der heile 43% ikkje evna å forstå tysk muntleg, var prosentandelen den gongen 17.
Berliner Morgenpost – Berliner Zeitung
Kjøp Susanne Wiesingers bok «Kulturkamp i klasserommet»! Du kan også kjøpe den som ebok.