Verdens største kosmetikkmerke har tatt en Bud Light og promoterer en skjeggete mann med knallrosa leppestift i en reklame som har forårsaket rabalder og boikott av Maybelline.

The Daily Wire skriver om saken.

I en reklame på Amazon Prime Day, som har rundt 12 millioner Instagram-følgere, ser vi den skjeggete influenseren Ryan Vita iført knallrosa leppestift og lange sølvnegler.

Man with full beards featured in Maybelline new product promotion.

For dem som er interesserte i å vite hvilken leppestift han viser frem, er det Maybellines «Super Stay» flytende leppestift, som angivelig holder på fargen og sitter på i 16 timer uten å smitte av.

Vi andre, som har fått nok av galskapen, sier: Thanks, but no thanks.

Firmaet ble grunnlagt i Chicago av farmasøyt Thomas Lyle Williams i 1915. Maybelline har vært et datterselskap av det franske kosmetikkselskapet L’Oreal siden 1996. I 1991 tok man i bruk slagordet Maybe she’s born with it, maybe it’s Maybelline (kanskje hun er født med det, kanskje det er Maybelline).

Tilbakeslaget mot Maybelline gjenspeiler forrige måneds Dylan Mulvaney Bud Light-gate. Etter fiaskoen med Mulvaney ble Bud Light enda billigere enn vann, i det minste i en butikk i Pennsylvania, skriver The Wire.

Noe vi ikke fikk med oss under Bud Light-kontroversen var at Dylan Mulvaney også var i en reklame for Maybelline.

Ben Shapiro sa:


Å bruke usfyselige transkjønnede menn som et forbilde, er en hån mot kvinner. Men det er håp, for det er vi kunder som bestemmer. Boikottlisten vår blir bare lengre og lengre, og det er en fryd å kunne vende ryggen til firmaer som promoterer woke-galskap.

Bud Light vil antageligvis aldri komme seg igjen, og vi håper Maybelline lider samme skjebne.

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.