Det gamle NSB var preget av regularitet. Det var ett av de sterkeste merkevarenavn i Norge. Traust og solid. Det var uutholdelig. Alt måtte lages om. Selskapet endret navn og farge. Grønnfargen er Saudi-Arabias. Nye uniformer måtte til som passet togene.

Betjeningen på VY er fortsatt verdens hyggeligste mennesker. De hadde fortjent bedre ledere. Før var det en og annen signalfeil, særlig ved Skøyen. Nå er feilene eskalerende. Kaoset er ved å bli permanent.

Det er igjen forsinkelser i togtrafikken ved Oslo S som følge av en gjentakende jordfeil, opplyser Bane Nor.

En rekke toglinjer er rammet av feilen, både region- og lokaltog. De rammede aktørene er Vy, Flytoget, Go-Ahead og SJ Norge, opplyser Bane Nor.

De vet ikke hvor lang tid det tar å rette jordfeilen. Bane Nor meldte om hendelsen klokka 8.13. Da hadde Bane Nor nettopp varslet om forsinkelser ved Oslo S på grunn av en person i togsporet. Denne hendelsen løste seg raskt, men nå har altså nye forsinkelser oppstått.

En del av modernisering var utskillelsen i eget selskap, Bane Nor, som driver all infrastruktur. Det er her kritikken må settes inn. Togtrafikken begynner å minne om tredjeverdenland.

Før helgen fikk Østfold en ny Follo-bane. Også der er det kaos.

En brann i et teknisk rom tilhørende jernbanen, førte til stans i togtrafikken ved Ski. Brannen er nå slokket, og trafikken kan gjenopptas, opplyser politiet.

– Strømmen er rutet om, og togtrafikken skal kunne gå som normalt igjen, opplyser Øst politidistrikt klokka 8.53.

Bane Nor opplyser fortsatt at det er stengt i togtrafikken mellom Oslo S og Ski/Rakkestad som følge av strømproblemer.

RE20, R22, R23, R21 og L2 berøres av problemene, opplyser Bane Nor på sine nettsider.

Tidligere mandag var det forsinkelser på samme strekning grunnet strømproblemer i tunnelen mellom Ski og Oslo S.

 

 

 

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.