Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Den norske delen av Polaris Media fikk inntektene svekket med 75 millioner kroner i årets andre kvartal som følge av covid-19-pandemien.

Pandemien har rammet annonseinntektene og trykkeinntektene i konsernet sterkt, skriver selskapet i en pressemelding. Driftsinntekter for andre kvartal sank med 75 millioner, fra 570 millioner i fjor og ned til 495 millioner i år.

Likevel hadde konsernet, som følge av mer brukerinntekter og reduserte kostnader, vekst i bruttoinntektene sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.

– Det gjøres en meget god jobb i hele konsernet for å opprettholde normal drift i en krevende tid. Den sterke veksten i antall sidevisninger og digitale abonnenter i mars, opprettholdes i andre kvartal. Ved utgangen av andre kvartal hadde vi 230 000 digitale abonnenter, som er en vekst på 29 prosent mot i fjor, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Polaris-konsernet omfatter de heleide eller deleide avisene Adresseavisen, Sunnmørsposten, Romsdals Budstikke, Fædrelandsvennen, Sunnhordland og en rekke andre norske aviser, samt Stampen Media i Sverige.

 

Kents nye bok går som varmt hvetebrød. Bestill nå!

Vi i Document ønsker å legge til rette for en interessant og høvisk debatt om sakene våre. Vennligst les våre retningslinjer for debattskikk før du deltar.